Ben jij je kritische stem de baas?

Kritische stem

“Kun je dit wel?” of nog erger: “Wie ben jij nou, om dit aan te pakken?”…deze kritische stem komt naar boven als je uit je comfortzone wil kruipen…als je eindelijk iets anders wilt doen, dan dat je gewend bent! Als je je droom achterna wilt gaan of als je het roer wilt omgooien. Maar wat is het nut van deze stem, die we in ons meedragen?

Deze stem komt vanuit je ego en zorgt ervoor dat je met je beide benen op de grond blijft staan, goed over de dingen nadenkt en ervoor zorgt dat je keuzes maakt die realistisch zijn…het dient eigenlijk ter ondersteuning bij het manifesteren en biedt een zekere veiligheid, om op een creatieve manier, te gaan zoeken naar stappen waarbij je je goed voelt. De kanttekening hierbij, is dat je ontzettend in je kracht moet gaan staan om hiertegen een weerwoord te bieden. Als je in je kracht staat, roept je hogere-zelf tegen je ego-ziel: “Ja! ik kan dit!” of “ja, juist ik kan dit goed aanpakken, want ik heb de ervaring, de kennis!” Op het moment dat je weerstand weet te bieden tegen deze stem, gaan de deuren open naar je droom…je hebt bewezen dat je ‘het’ echt wilt en je hebt een situatie gemeesterd!

In mijn sessies, leer ik je om de kritische stem te herkennen en de baas te blijven. We gaan kijken waarom en wanneer deze stem zich aandient. Welke kracht wordt hierin van je gevraagd en hoe kun je een weerwoord bieden om uiteindelijk ‘te gaan’ of ‘te doen’!

Meer weten over mijn Lifecoaching, check dan mijn website!

Veel liefs en wijsheid,

Claudia

Geef een reactie

