Zintuigen laten je leven in het NU!

collage-2015-10-05 (2)

Heldere boodschap
Vanmorgen onder de douche kreeg ik een mooie boodschap ‘binnen’, die ik graag met jullie wil delen. Ons gemoedstoestand wordt voor een groot deel ‘gevoed’ door onze zintuigen en juist ons gemoedstoestand is zo belangrijk om positief de dag door te komen. Als mensen zich echt bewust door hun zintuigen laten voeden, ter ondersteuning van inspiratie of creatieve ideeën, dan gaan er echt wondertjes gebeuren. Je zintuigen gaan je gemoedstoestand ondersteunen. De kunst is om te ‘weten’ wanneer je moet gaan voeden: sta je chagrijnig op uit bed, dan is het juist de kunst om je te gaan ‘voeden’ met een heerlijk geurende douche of een geurend kopje witte thee. Zet een relaxt lounge-muziekje op en ik wil wedden dat je je dag een stuk positiever begint. En nu hoor je je ‘ego’ waarschijnlijk zeggen: “daar heb ik toch helemaal geen tijd voor s’morgens?!” Mocht dit het geval zijn dan heb ik een paar nuttige vragen voor je in dit geval:

1. Is het waar dat ik deze ochtend niet kan organiseren voor mezelf? (Ja of nee. Bij nee ga naar vraag 3)
2. Kun je absoluut weten dat het waar is? (Ja of nee)
3. Hoe reageer je, wat gebeurt er, wanneer je die gedachte gelooft?

4. Wie zou je zijn zonder de gedachte?

Met dank aan Byron Katie voor deze zinvolle ego-uitschakeling methodiek!

Nut van onze zintuigen
Stel dat je bewust je zintuigen gaat voeden, dan zul je dingen intenser gaan beleven, echt! Ik ben ervan overtuigd dat juist onze zintuigen zoals: smaakpapillen, geur, tastzin, ogen en gehoor onze belangrijke instrumenten zijn om vanuit ons hart te leven! Er is al heel veel bekend over onze zintuigen en het fysieke nut daarvan. Maar deze wetenschap geeft niet aan, wat het daadwerkelijk nut is voor onze ‘beleving’ van alledag. Onze ervaringen die door de zintuigen worden vertaald in andere gevoelscategorieën zijn bijvoorbeeld: heerlijke geuren, pure smaken, kippenvel muziek, zacht gevoel, visueel mooi beeld. Waarom denk je dat Pinterest zo populair is? Het voedt onze zintuigen op alle gebieden…mijn hart maakt in ieder geval een sprongetje als ik Pinterest open;-)

Wat ‘is’ vanuit je hart leven?
Doordat ik mij heel bewust ben van mijn zintuigen gaat mijn hoofd op slot en mijn hart gaat open, waardoor mijn heldere ideeën en inspiratie binnenkomen. Ik begreep nu ook waarom mijn Lifecoachingsprakrijk SENSE heet;-) Sense is wie ik ben…bewust van mijn zintuigen en waarom ze mij van ‘dienst’ zijn. Mijn zintuigen en hart zijn mijn kanalen voor het ontvangen van boodschappen.

Mocht je je bewust worden van het ‘voeden’ via je zintuigen, dan gaat er een wereld voor je open. Als je al vanuit je hart leeft, dan begrijp je waarom je je muur opeens groen verft of omrijd naar je favoriete bloemenstal. Ik heb zelf altijd bloemen in huis en brand geurkaarsjes in de avond en als ik kleding koop moet ik de stof altijd even voelen…en ik wed meerdere met mij;-)

De essentie van de boodschap
We zijn veel intuïtiever dan we denken, maar zodra er een ‘zweverig-bewustwordings’ teintje aan zit…schrikt men af. Onze zintuigen doen belangrijker werk, dan we soms willen beseffen. Onze zintuigen zijn er, om ons vanuit ons hart te laten leven en door gewoon ons te laten genieten van onze ervaringen van de dag. Hierdoor ontstaat er ruimte in je hoofd en gaat je hart open…vanuit hier stroomt je inspiratie en word je geleid naar datgene waar je behoefte aan hebt.

Onze zintuigen zetten ons in het NU en dat is de boodschap die ik mocht delen vandaag!

Veel liefs en wijsheid!
Claudia

 

Geef een reactie

