Powerfood…dit vind ik ervan!

Vita Bost

Als kind was ik al een apart geval. Ik hield niet van snoep en wat ik at was redelijk verantwoord: pure chocolade, kaneelstokken (van die heerlijke zachte van binnen;-).
Ik at graag vis en dronk alleen maar thee,  water en tomatensap. Nu achteraf, begrijp ik, dat ik als kind al heel goed door had wat goed en slecht voor me was. Intuïtief greep ik naar gezonde snacks en bleef weg van het ‘vergif’ dat we soms in ons lichaam stoppen. Het is niet zo dat ik alleen maar gezond at, want een pannenkoek of een likje cake-beslag ging er heel goed in!

Nu het fenomeen POWERFOOD. Ik werd dus weer even teruggebracht naar de kern van mijn eetgedrag. Ook ik ben er aan begonnen en door mijn gevoeligheid, kreeg ik al bij de eerste paar slokken van mijn power-smoothie een helder gevoel in mijn hoofd. Ik kreeg een tinteling door mijn lichaam en besefte dat ik ‘verliefd’ was geworden op deze lichamelijke detox-sensatie.

Deze voeding werkt door op allerlei niveaus heb ik gemerkt:

  1. Zielsniveau: door de bewustwording dat ik iets gezonds naar binnen breng, reageert mijn ziel: “hé Claudia, wat goed bezig…wat lief ben je voor jezelf!”…dit veroorzaakt een intern geluksmomentje en geeft je een blij gevoel over jezelf!
  2. Energetisch niveau: omdat ik dit niveau kan voelen, ervaar ik een tinteling en helderheid over mij heen komen. Het detoxt je lichaam en maakt energetisch je lichaam schoon.
  3. Fysiek niveau: naast de vitaminen en mineralen die je lichaam ontvangt, is de combinatie van detoxen en het positieve gevoel, wat je ervaart door je liefdevolle aandacht, het allerbelangrijkst wat je op fysiek niveau ervaart. Ik kreeg door deze positiviteit een enorme energie boost…aan het einde van de dag besefte ik hoeveel ik had gedaan, zonder het gevoel te hebben van totale uitputting.

Wetenschappers leggen hun twijfels neer bij de daadwerkelijke werking van Powerfood. En inderdaad als je kijkt naar punten 1 en 2 die ik hierboven heb genoemd, zijn deze aspecten niet te meten in de wetenschap. Maar omdat mensen steeds gevoeliger worden en meer gericht zijn op hun innerlijke werkelijkheid, ervaren mensen juist wel voordelen van Powerfood. Ik hecht zelf niet zoveel waarde aan wetenschappelijke onderzoeken op dit front. Waar ik wel veel waarde aan hecht is de wetenschap, dat we niet alles kunnen zien met het (blote)oog en dat, als we iets niet kunnen verklaren omdat ‘iets’ niet tastbaar is…het er wel kan zijn! Ik geloof dat hetgeen wat niet tastbaar is, we alleen kunnen voelen en kunnen ervaren door ons innerlijk weten!

Veel liefs en wijsheid,

Claudia

Geef een reactie

